bluesselamanya

bluesselamanya
puteh

Wednesday 8 June 2011

ibu

 Puisi Buat Ibu...... Ibu.... Semalam.. masih segar dalam ingatanku.... tangan mu,jari mu mengusap lembut ubun-ubun ku.. tangan mu,jari mu, menyuap bubur ke mulut ku, tangan mu,jari mu, mengendong aku tanpa rasa penat mu, tangan mu,jari mu, mengesat airmata ku yang suam ini, tangan mu,jari mu, memeluk erat tika aku haus akan kasih mu, tangan mu,jari mu, bersulam perih,demi perut anak mu, Tiba masa itu.... tangan ku,jari ku, tak mampu mengusap lembut ubun-ubun mu, tangan ku,jari ku, tak mampu menyuap bubur ke mulut mu, tangan ku,jari ku, tak mampu mengendong mu walau seketika, tangan ku jari ku, tak mampu mengesat setitik air mata mu, tangan ku,jari ku, tak mampu memeluk tubuh mu tika kau dalam kesejukan, tangan ku,jari ku, tak seampuh tangan dan jari mu ibu.. Ibu.... Seteguk susu mu yang ku teguk,adalah selautan madu yang kasihnya tiada penghujung, Ibu, Mungkin semalam airmatamu mainan buat mu,aku buta akan kasih mu,aku pekak akan kata-kata mu, tapi kini,ketiadaan kau di sisi, aku sedar.....betapa kasih mu mampu menyentap jantungku,mencarik perasaan ku... Ibu.... Jika diberi masa cuma sesaat bersamamu.... akan aku bisik di telinga mu..Ibu "Maafkan anakmu ibu....sesungguhnya aku anakmu yang Durhaka..."

No comments:

Post a Comment