bluesselamanya

bluesselamanya
puteh

Sunday 19 June 2011

Ramai yang suka menyemak tarikh lahir mengikut bintang-bintang dalam akhbar, majalah dan tabloid yang merangkumi cinta, kehidupan harian dan lain-lain lagi. Malah ada yang gelisah jika tidak dapat melihat ramalan bintang-bintang ini. Namun begitu, umat Islam dilarang mempercayai perkara-perkara sedemikian kerana sudah tertulis Qada dan Qadar Allah SWT mengenai nasib dan takdir seseorang.
Anda harus berpegang pada perkataan ‘ramalan’ yang mana segala yang dijelaskan bukanlah Sesutu yang betul-betul akan berlaku. Jika apa yang diperkatakan benar-benar berlaku, ia hanyalah secara kebetulan dan dengan izin Yang Maha Esa. Sebagai perkara yang menarik dan memeriahkan hidup anda,kita semak warna-warna yang ada kaitan dengan tarikh lahir kita. Ingat, jadikan panduan ini sekadar satu hiburan untuk mengisi masa kosong saja.
Tarik Lahir dan Warna
2hb Januari – 11hb Januari
OREN
12hb Januari – 24hb Januari
KUNING
25hb Januari – 3hb Februari
MERAH JAMBU
4hb Februari – 8hb Februari
BIRU
9hb Februari – 18hb Februari
HIJAU
19hb Februari – 28hb Februari
COKLAT
1hb Mac – 10hb Mac
AQUA
11hb Mac – 20hb Mac
LIME
21hb Mac
HITAM
22hb Mac – 31hb Mac
UNGGU
1hb April – 10hb April
NAVY
11hb April – 20hb April
PERAK
21hb April – 30hb April
COKLAT
1hb Mei – 14hb Mei
BIRU
15hb Mei – 24hb Mei
EMAS
25hb Mei – 3hb Jun
KRIM
4hb Jun – 13hb Jun
KELABU
14hb Jun – 23hb Jun
MAROON
24hb Jun
KELABU
25hb Jun – 4 Julai
MERAH
5hb Julai – 14hb Julai
OREN
15hb Julai – 25hb Julai
KUNING
26hb Julai – 4hb Ogos
MERAH JAMBU
5hb Ogos – 13hb Ogos
BIRU
14hb Ogos – 23hb Ogos
HIJAU
24hb Ogos – 2hb September
COKLAT
3hb September – 12hb September
AQUA
13hb September – 22hb September
LIME
23hb September
OLIVE
24hb September – 3hb Oktober
UNGGU
4hb Oktober – 13hb Oktober
NAVY
14hb Oktober – 23hb Oktober
PERAK
24hb Oktober – 11hb November
OLIVE
12hb November – 21hb November
EMAS
22hb November – 1hb Disember
KRIM
2hb Disember – 11hb Disember
KELABU
12hb Disember – 21hb Disember
MAROON
22hb Disember – 1hb Januari
MERAH
Pengertian Warna
MERAH
Comel dan penyayang, anda seorang yang suka memilih dan mudah jatuh cinta serta suka disayangi. Periang dan fresh tetapi bertukar moody pada satu-satu masa. Senang dengan mereka yang bersopan-santun, lemah-lembut dan menyayangi anda seadanya. Suka kepada mereka yang mudah berbicara dan mereka yang membuat anda merasa selesa.
OREN
Bertanggungjawab di atas setiap tindakan yang dilakukan dan mahir melayani orang lain. Hidup bermatlamat dan sentiasa beusaha keras mencapainya, anda suka bersaing. Kawan-kawan begitu penting bagi anda dan menghargai apa yang dimiliki, kekadang reaksi anda terlalu over kerana jiwa yang sensitif.
KUNING
Anda seorang yang periang dan memiliki kemurnian jiwa. Dipercayai ramai dan memiliki nilai kepimpinan tinggi dalam perhubungan. Keputusan anda adalah baik dan tepat pada setiap masa. Sering kali mengharapkan sebuah perhubungan yang romantik.
BIRU
Anda kurang yakin dengan diri sendiri dan suka memilih. Anda seorang artistik dan kerapkali jatuh cinta, tapi membiarkan cinta anda berlalu pergi, hanya mencintai setulus jiwa, tidak pada hati.
MERAH JAMBU
Selalu melakukan yang terbaik dalam apa jua perkara, suka menolong dan ambil berat terhadap orang lain. Tapi tidak mudah untuk memuaskan hati anda. Anda berfikiran negatif dan impikan hubungan romantik seperti dalam cerita dongeng.
HIJAU
Hubungan anda baik dengan kenalan baru. Anda bukan jenis pemalu dan kekadang menyakiti orang lain dengan perkataan yang anda pertuturkan. Anda seorang penyayang dan mahu ia disedari oleh orang yang anda sayangi, tapi sering kali anda bersendirian, menunggu insan yang sesuai.
COKLAT
Anda seorang yang aktif dan cergas. Anda agak sukar untuk didampingi dan mudah jatuh cinta. Tetapi bila anda mengetahui sesuatu yang dihajati tidak dapat diperolehi, anda akan putus asa dan biarkan ia berlalu.
AQUA
Perasaan bertukar dengan mudah dan secara tiba-tiba. Anda sering berseorang dan suka mengembara serta lurus dan mudah mempercayai orang lain. Anda sukar mencari cinta dan begitu mudah hilang cinta, kekadang disakiti kerana cinta.
LIME
Anda seorang yang penyabar tetapi mudah tertekan. Mudah cemburu dan bersunggut walaupun perkara kecil. Bijak mencari jalan penyelesaian dan berpesonaliti menarik yang disukai dan dipercayai orang lain.
HITAM
Anda gemarkan cabaran, tetapi tidak suka kepada perubahan dalam hidup. Begitu tegas dalam membuat keputusan dan berpegang kepadanya untuk satu tempoh yang panjang. Perhubungan cinta anda penuh cabaran dan mempunyai kelainan tersendiri.
UNGGU
Anda penuh misteri, tidak pentingkan diri sendiri dan mudah tertarik dengan sesuatu. Kehidupan seharian anda disusuli suka dan duka bergantung kepada mood. Anda popular di kalangan rakan-rakan, namun boleh melakukan perkara bodoh pada satu masa serta bersifat pelupa. Anda suka berkawan dngan mereka yang boleh dipercayai.
NAVY
Anda seorang yang menarik dan menghargai kehidupan seharian anda. Anda mempunyai prasangka yang tinggi terhadap sesuatu dan mudah terganggu. Bila anda marah kepada seseorang, sukar bagi anda memaafkannya.
OLIVE
Anda baik hati, memiliki hubungan baik dengan ahli keluarga dan rakan-rakan. Anda tidak suka keganasan dan tahu hak anda, seorang periang dan tidak mencampuri urusan orang lain.
PERAK
Anda seorang periang dan berimaginasi tinggi. Gemar mencuba sesuatu yang baru, suka cabaran dan mudah mempelajari sesuatu. Anda senang diajak berbicara dan sering kali memberi nasihat berguna. Agak sukar bagi anda mempercayai seseorang terutama dalam hal persahabatan, tapi jika anda menemui rakan yang boleh dipercayai, anda akan beri kepercayaan buat selamanya.
EMAS
Anda boleh bezakan mana yang baik dan mana yang buruk. Seorang periang dan suka bersosial. Sukar bagi anda menemui pasangan yang sesuai, tetapi bila menemuinya, anda akan mencintainya buat selamanya.
KRIM
Seorang yang suka bersaing, periang dan manja. Tidak suka kekalahan dan selalu gembira. Anda boleh dipercayai dan mudah bergaul. Anda begitu teliti dalam mencari cinta dan sukar untuk jatuh cinta. Tetapi bila menemui yang sesuai, sukar untuk anda melepaskannya dan ia kekal abadi.
KELABU
Anda seorang yang menarik dan aktif. Tidak menyembunyikan perasaan dan sering meluahkannya. Tetapi mementingkan diri pada satu-satu masa. Tidak suka kejutan dan layanan yang tidak adil. Mampu menceriakan orang lain. Kelakar dan bijak meluahkan pendapat mengikut kesesuaian masa.
MAROON
Anda bijak dan tahu hak anda. Sering kali mahu orang lain mengikut cara anda tanpa memikirkan perasaan orang lain, kekadang boleh mengundang masalah. Sabar dan tenang dalam percintaan. Bila menemui insan yang sesuai untuk dicintai, sukar bagi anda untuk mencari yang lebih baik darinya.

No comments:

Post a Comment